Tråkig torsdag

(Sämsta rubriken?)
Äntliiigeeeen är torsdagen slut! Silver ska först få sig ett lätt pass i hagen och sen skritta ut en runda med mamma och Ozzie. Idomin får vila, gått tre dagar och han är inte i toppkondition just nu, så tar det lite lugnt i början. Freja får jag se vad jag hittar på med, någonting från marken skulle jag tro.
-
Imorgon... Silver vila, gått i princip hela veckan! På lördag ska han få sig ett dressyrpass, med galoppserpentiner och seriebyten i paddocken tänkte jag. Idomin ska gå lite circling game med galoppfattningar från skritt (på volt då alltså) och mamma ska fota oss, så på lördag blir det bilder från Idomins träning, längesen! Freja - inget bestämt, tar det som det kommer.
Förra vintern när vi gjorde cirkling game med övergångar i form av att jag höjde handen (trav) och sänkte handen (skritt/halt). Och lite inkallning ^^
Visserligen har vi slutat använda carroten... Idomin tycker inte om den. Han blir jättelätt uppstressad och tänker inte alls att det är en förlängd hand, snarare förlängd pistol eller något, haha stackarn. Men den har vi lagt av med i alla fall :)
-
Från i våras (eller om det var förra våren? minns inte, haha..), red löst lite, saknar att rida Idomin. Men ja, längden sätter ju gränser om jag säger så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0