Tänk vad livet skulle varit lättare utan betyg.

Usch, hatar att ha så mycket i skolan som jag har just nu. Det påverkar verkligen allt jag gör. Blir stressad vad det än gäller. Just idag longerades Silver och jag var både stressad och arg över att jag har massa saker i skolan. Vilket påverkar han, mig och våran träning tillsammans. Jag blir frustrerad och då blir han stressad och fjantig (med all rätt och förståelse förstås) och börjar "bli rädd" för saker, slutar koncentrera sig t.ex. Man får vara övertydlig för att få honom att koncentrera sig. Och det går mig på nerverna då mitt tålamod (alltid) är på 0 innan jag ens försökt med någonting. Vill att allt ska funka direkt. Fastän jag vet att det är jag som är problemet i grunden.
-
Det är ju inte så att jag bara vill ha E i betyg heller (G), utan helst B-A (MVG/MVG+). Och då krävs det lite mer än att bara göra uppgifterna. Och jag sätter såna krav på mig själv att jag blir riktigt besviken om jag får t.ex D-C (G+/VG). Just nu - tycker jag - att mina betyg inte alls är bra, för jag hinner inte med och då gör jag allt "halvdant" i stället. Ska försöka sänka kraven och tycka att ett VG är ett bra betyg. Vilket jag absolut inte tycker egentligen.
-
Låter som om jag bara klagar nu, men det är såhär det ligger till. Skulle varit enklare om man kunde stänga av två världar helt och hållet. När jag är i skolan existerar inte hästarna/hobbys och när jag är med hästarna existerar inte skolan. Allt hade varit 100 x lättare! Men så är ju inte fallet.
Får väl ta tag i min krönika som jag ska ha skrivit till imorgon.. Och religionsprovet tills i morgon, jag har inte ens öppnat häftet och förstår inte ens första meningen typ. Känns som om det går bra för mig just nu.

Kommentarer
Postat av: Michelle

sv; klart vi kommer dit med:) Hihi



Kram<3<3

2011-11-23 @ 22:39:49
URL: http://ponnybrudarna.se
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2011-11-24 @ 08:47:26
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0