Silver Lad

Silver är min nyaste ponny som jag ägt i lite mer än ett år (2 oktober). Han är maxad d-ponny, import Irland och väääärldens snällaste. Hans passion är hoppning vilket han också är grym på. Har tidigare gått höga klasser, men inte med mig - ännu, haha. Silver var färdig när jag fick honom kan man säga, och han är väldigt välutbildad både inom hoppning och dressyr. Han är född 94, med ett psyke som en 4,5 åring. Pigg (!!) och positiv till ALLT, samtidigt som han är 'gammal och erfaren' och busar aldrig eller är inte rädd för något. Världens bästa!
När vi fick honom var allt mycket nytt för honom, såklart. Nya vänner, nytt stall, nya ställen och ny ryttare! Dessutom var vintern på gång och vi har aldrig ägt några andra ponnyer än kallblod som har gott om hull året om, haha. Så det var även nytt för oss. Vintern blev glashal och jag hade ingenstans att rida, hästarna kunde inte ens gå i hagen. Detta gjorde att han fick stå i stort sätt hela vintern, vilket också ledde till att han tappade nästan alla muskler han hade. Det tog himlans mycket på oss också kan jag säga. Men nu har vi kommit på banan igen och han har byggt upp sig jättebra, dock en bit kvar, men vi har kommit lång väg tycker jag. I somras var vi på en träningsvecka och hade både markarbete och hoppning på schemat vilket gick jättebra och jag lärde känna honom grymt!
Planerna och förhoppningarna är att vi så smått ska börja komma ut på lite lokala hopptävlingar 2012, det är i alla fall det närmsta stora målet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0