Prinsen ska till tandis

Silver ska upp till tandläkaren i Vårgårda inom kort. Behöver slipa tänderna och eftersom han är så rädd om munnen behöver han sövas. Det är dock ingen stress eftersom han inte har ont av det (än) och äter som vanligt osv. Men snart ska det fixas och det behövs. Veterinären tyckte att han hade bra med hull och muskler - vilket gjorde mig lättad. Bara muskler i ryggen kvar, annars så! :)
-
Så nu har han stått sen igår, då han blev sövd (och fick vaccin). Tycker att han skulle behöva vila upp sig. I morgon kanske vi skrittar lite, 15-25 minuter max, på måndag blir det lite "hårdare", kanske trav. På måndag kör vi på som vanligt. Om han är frisk och kry, förstås! Han är sig själv just nu i alla fall, inte trött/svullen/varm eller dylikt. Så han blev inte sjuk från sprutan i alla fall, så det känns skönt. Vi är alltså med på hoppträningen på onsdag. Var lite orolig att vi inte kunde det om han skulle blivit lite hängig efter sprutan, men tror det ska gå bra :)
Förlåt att jag inte uppdaterat idag, men det kommer ikväll tänkte jag.
Min ögonsten <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0