Äppelbo Idomin

Idomin, eller "Mini" som vi alltid säger, är min shetlandsponny som jag fick i mitten av februari 2006. Han är född 14 maj 1999. När jag köpte honom var han knappt riden alls (lite av ett barn som satt på honom) så jag har i stort sätt ridit in honom själv när jag var 10-11 år.
Tidigare har vi varit på ridläger, hoppat, busat runt i skogen och haft massa kul, det var dock innan jag blev för lång. De senaste 1,5-2 åren har jag bara ridit någon gång ibland men för det mesta tricktränas han och följer med oss ut på promenader. Han är verkligen en jätterolig ponny som är jättepersonlig. Han är supergo och han kommer nog följa med mig så länge som det bara går!
De senaste åren jag red Mini red vi mest i repgrimma/halsring eller helt löst. Vi gjorde även en del "7 games" av PP och hade bara allmänt kul ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0