Åh min STJÄRNA! ♥

Träningen idag gick helt övergrymt. Han skötte sig exemplariskt och var helt galet het, älskar att få lite utmaningar så det var bara bra! xd Han var kontrollerbar i alla fall, skönt.
-
Värmde upp med lite "travkontroll", korta-länga och lite så. Sedan samma sak fast i galoppen. Tror att det var enkelt för Matías att se vad Silver hade för temperament, jag kände att det syntes ganska väl då eftersom han älskar att springa fort och öka, haha :)
Hoppade lite linjer och kombinationer i form av oxrar, räcken och kryss. Allt handlade om kontroll och att jag ska VÄNTA in hindret, inte skynda mig fram till det. Även att jag skulle ha händerna så nära hans hals som möjligt (liggande) för ju högre jag har mina händer - desto mer springer Silver på framåt. Gick super! Vi fick massor av beröm och han undrade varför i hela världen jag inte tävlade, haha. Fick hans visitkort för han ville att jag skulle komma hem till honom och träna på hans gård, han var verkligen jättenöjd med oss och VISSTE att vi skulle komma långt. Han ville fortsätta utveckla oss. Vi var nöjda med honom också kan jag säga. Lätt att han ska bli min tränare, LÄTT. Han satte fingret på våra svaga punkter och började jobba bort det, i slutet var Silver en helt annan häst i hoppningen. På ett bra sätt förstås!
-
Dessutom skönt med egentid. Bara jag, Silver och tränare - inget annat som kommer i vägen och stör.. Det här kommer bli bra!
(Mamma filmade också, men det fungerar inte att ladda upp på YT, ovanligt...)

Silver hade självklart rullat sig och blivit jätte smutsig av kisset innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0