11/11/11

Freja gick sådär idag. Vet inte om hon hade en pain-in-the-ass-dag eller om det var mig det var fel på. RIKTIGT enveten och var bestämd på att absolut INTE arbeta. Nepp, absolut inte. Blir så irriterad på sånt. Brukar ha spö (behöver visserligen bara hålla i det) för att få henne framframfram, det hade jag i början men la ifrån mig det senare för att det gick så bra i början. Då gick det nerför, haha. Men det kan ju inte alltid gå bra. Hon fick godkänt i alla fall ;D
Silver fick sig en framskrittning på 25 minuter på hårt underlag, sen lite trav och sen galopperade jag igenom honom. Jobbade sen i trav i lång-låg form med cavaletti, skötte sig super som alltid dock galet pigg. Sen väl inne i stallet fick han pyjamasen på sig! ^^
Idomin blev tricktränad, lite spansk skritt, "spin", lyfta samma ben och lite sidepass. Han tyckte nog det var lite kul, dock lyssnade han inte ibland och stängde av helt och hållet. Han testade mig lite eftersom jag inte krävt något av honom på ett tag, haha ;D Var som att träna en vägg typ, haha. Men han gör så när jag blir "irriterad" och bestämmer lite (för mycket) över honom, vilket han INTE tycker är roligt. Han vill gärna ha en fri vilja och vill inte att någon bestämmer vad han ska göra åt honom. Till exempel om jag säger "hov" och han inte lyssnar. Så säger jag "hovvv" *lyssnar inte*, "Idomin, hov!". Då bara; "nepp, aldrig". Haha. Kan inte låta bli att tycka att han är himlans charmig när han gör så. Han ser mig verkligen inte, spelar ingen roll vad jag gör för han kollar bara rakt fram och står stilla. Men annars var han duktig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0