Stå upp för det, säg ifrån - mobbning är det värsta som finns.

Jag har tänkt jättemycket på mobbning det senaste. Man hör så mycket kommentarer (i verkligheten alltså, inte bara i "internetvärlden") jätteofta. ALLT för ofta. Och mobbning är det värsta som finns enligt mig. Jag har inte tänkt så mycket på mobbning innan, vet faktiskt inte varför jag börjat tänka på det nu heller, men ändå.
Mobbning är inte bara kränkande särbehandling under en lång period, en kommentar hit eller dit är också mobbning, men på en lägre nivå. Men som sagt, fortfarande mobbning.
-
Även om det bara handlar om en kommentar på "skämt", så är det jättesvårt att veta ifall personen i fråga tar åt sig eller inte. Bara för att den som säger kommentaren "skämtar", betyder det att personen som får kommentaren inte tar illa upp? Vem vet vart gränsen för mobbning eller skämt går? Jag tror att den som blir mobbad är den enda som vet ifall det är skämt eller inte, vissa är känsligare än andra och det är så lätt att såra, bara med ett litet ord. Det är därför jag inte fattar skämt som innehåller elaka ord. Som t.ex. "Din hora, haha skoja bara!". Liksom, vad är vitsen? Vad är poängen? 
Nu till lite mer personligt då...
Tror dessutom att vi hästfolk någon gång fått kommentarer som "Hästar ska ligga på mackan", "Hästar förtjänar att dö", "Hästar är hamburgare", "Lek inte med maten" osvosv. Och jag blir så jävla irriterad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Okej jag har häst, okej jag rider - men VEM FAN har gett dig rätten att kalla min häst för hamburgare för det? Jag vet själv vem jag är och vad jag tycker om, jag ändras inte för några kommentarer, MEN jag låter inte en jävel pissa på mig, för jag står upp för vad jag än tycker. Spelar ingen roll om vad det är, jag skiter i vad andra tycker. Okej - du tycker att hästar är hamburgare. Ska jag anteckna detta och sen gå hem och gråta för att du tycker det? Tror du att jag ändrar mig som person och börjar skaffa andra intressen för att du tycker si eller så? Tror du själv att det är så jävla lätt att få mig till botten? Nää, tänk om lite. Förresten - TACK, du gör mig starkare!

Så äckligt jävla trött på folk som tror att de kan trycka ner andra. Det kan "bara" vara en liten kommentar och sedan försvara sig med "Det var ju bara ett skämt". Skämt? Sen NÄR blev mobbning ett skämt? Berätta för mig! För det är precis vad det är - mobbning. Trött på kommentarer som till slut bryter ner personer, som man blir svag av oavsett om det är något "litet" så vet man faktiskt inte hur illa upp personen tar det. Vill bara att ALLA ska tänka om och tänka till, man är inte cool om man mobbar, INGEN mår bättre av att vara elak - INGEN!
Är du annorlunda? (Ja, det är alla, ingen är den andra lik) GREAT - go for it! Stå upp för den DU är, DU är UNIK!

Kommentarer
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

Hej fina du :) Va gärna med och tävlar om dagens blogg

http://sense.webblogg.se/2011/december/vinnaren-bli-dagens-blogg.html

2011-12-01 @ 23:41:12
URL: http://sense.webblogg.se/
Postat av: Norrlandsryttare-Angelina

SV: Jo det är såhärligt att få hoppa henne igen :D!

2011-12-02 @ 16:04:25
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0